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News zu Project Reality

Empfohlene Beiträge

Glückwunsch an die Devs. Die habens sich echt verdient. So viel Arbeit und eine so geniale Mod :daumenhoch:

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Glückwunsch.

Pr is im moment auch die mod mit dem besten multiplayer erlebnis. :daumenhoch:

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News von 31.05.2009

Die Newslage an diesem Wochenende ist wirklich zum Haare ausraufen, egal für welchen Teil der BF- Reihe. Das wir heute eine weitere News zu Project Reality (PR) bringen, hat einfach damit zu tun, das es im Moment einer der aktivsten Communitys im Bereich BF- Modding ist. Egal ob im öffentlichen Forum oder bei den Devs, es tut sich viel beim Realismus Mod. Also gibt es heute neue Animationen von [R-DEV]Chuc, der in seinem YouTube Channel eine ganze Reihe Videos eingestellt hat. [R-CON]9cookie monster, aus dem PR Mapping Team, zeigt uns weiter unten noch Eindrücke seiner neuen Karte Sosnovyy Bor.

Schiessprügel schön in Szene gesetzt

Es gibt doch nichts stimmungsvolleres als wenn man sich mit seinem Squad im Feuergefecht befindet, die Waffe leer ist und man sich mit einem kernigen " I´m dry - Reload!" hinter die nächste Deckung schmeisst, und seine Waffe nachlädt. Sind schon jetzt die verwendeten Waffenanimationen schön anzusehen, zeigt uns [R-DEV]Chuc, das es noch stylischer geht. Zusehen ist auf den zwei Videos zum ersten das Enfield, das ursprünglich von Forgotten Hope 2 stammt, und das Sturmgewehr den Chinesen. Und man muss sagen, die Arbeit beeindruckt. Wer weitere Videos sehen will kann gerne in Chuc´s Channel surfen. Dort findet man noch weitere Sprint- und Waffenanimationen für kommende PR Versionen. Danke an dieser Stelle an unser Communitymitglied hall0, für den Hinweis im Forum.

mehr in der NEWS zu PR

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eggman von den PR-Devs hat sich jetzt schon zum 2. Mal über PR2 geäussert. Scheint ja tatsächlich was zu werden.

Interessant klingen tut es jedenfalls mal. Wir sehn ja was draus wird.

Because that way we don't make any sort of "official" statements which may be construed as promoting what could end up being vaporware. I hate it when folks do that... I've been a gamer for 35 years.. seen a lot of that...always hated it. I'd really prefer to keep it informal, but at the same time building interest helps with morale and momentum.

PR2 is a stupidly ambitious undertaking, only feasible because of the passion a bunch of us have to make a game that doesn't yet exist and no one else has the blind faith to jump into the abyss a few of us have flailed ourselves into.

Here's a quick FAQ:

1. Is the PR team working on a complete stand alone game?

Yes, although as of June 6, 2009 we are in Pre Production mode.

2. What engine is the team using?

The C4 engine.

2B. Is this the engine that the team won with MOTY?

No. We evaluated the Torque engine(s) and found that the C4 engine would be a better fit for our long term goals.

2C. Why not Unreal? Or id? Or "engine x"?

We have no budget. We need to work with an indie priced engine. We don't want to get bogged down in legal contracts and business entities. Nor do we want to strike some kind of "deal" with a publisher who forces us to make a game *they* want to sell as opposed to the one *we* want to make (as improbable as a publishing deal would be). Additionally we want to support the Indie gaming community and the C4 engine and it's author Eric Lengyel are stellar examples of how indie gaming is progressing.

3. What will the game be like?

Like PR1 mixed with Infiltration, ArmA and CoD4. So in other words.. ideally it will look like CoD4, play like Infiltration, have the scale of ArmA, the accessibility, team structures and innovations of PR1 & some new PR2 innovations to tie it all together.

4. Where will it be set?

Classified as of June 6, 2009.

5. What factions will be represented?

Classified as of June 6, 2009.

6. How many players will be supported?

We are hoping to support a minimum of 33 players per team (4 x 8 man squads + 1 Commander) for a total of 66 players. Ideally we'll support 98 players total preferably up to 130 (8 x 8 man squads + 1 Commander per team).

7. How big will the maps be?

Maps will be scaled based on the type of engagement; infantry maps will be smaller, combined arms maps will be larger. The C4 engine theoretically will support unlimited terrain sizes.

8. How much will it cost?

Right now we don't know. It will likely be sold via subscription, hopefully through Steam. Yes, Steam can suck, but it has a lot of great infrastructure for PC sales and distribution. It'll be something like $3 per month or $30 for a year subscription in advance. Again not definite, we'll forgure that out over the coming months.

9. Will there be a free alpha / beta?

Yes, we'll be releasing several playable builds of the years of development incrementally moving towards a "one point oh" release that will be commercially available.

10. Will there be vehicles?

Duh.

11. Will everyone be able to play 5P35HU1 F0RC3Z?

No, PR2 will be a class based game much like PR1 (only with a much better UI for the class and squad systems).

12. When will it be released?

Dunno. As of June 6, 2009 I'd guess 2011 at the earliest as a commercial product.

13. When will there be a playable alpha?

Depends on playable hehe. But hopefully in 2009 we'll be able to distribute an early build to the community that shows off some of the basics.

14. Will there be a physics system?

Yes. If the C4 engine's physics system proves inadequate, we'll integrate a 3rd party physics engine. As of June 6, 2009 the C4 engine v1.5.9 does not include a physics system (although shipping titles on C4 have integrated 3rd party physics engines). The C4 roadmap includes a physics engine in C4 v1.6. The physics system in C4 is designed to be a "network aware" physics engine. Networked physics is extremely difficult to pull off, particularly in lare scale multiplayer environments (physics uses up network traffic). But we all dislike the idea of

15. Will PR2 be release on consoles?

Heh.. if I say "yes" people will say "pmg, the f00k3d pr for consoles". But the reality is that if a publisher came to us and said "we'll fund you to port the PC version of PR2 to Xbox, PS3" .. we'd consider it (yes purely for a sell out whoring of money). The C4 engine works on PS3 today and will, probably by 2010, work on XBox 360. Basically we're going to try and avoid any decisions that would make a console "port" be unnecessarily difficult. But the tactical gamer on the PC platform is our primary audience.

16. What else can you tell us?

I dunno, that's prolly already too much given we're still in pre production mode and are not even sure if we can pull this off.

Quelle

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darf ich fragen welche spiele die c4 engine benutzten? noch nie von der gehört. das sie cod4 style gameplay reinbringen wollen find ich mehr schlecht als recht :/ aber wir werden sehen 2011 bzw vllt noch die alpha 2009.

was ich auch nicht gerade so gut finde ist die sache das es so wie ich es für mich übersetzt habe montas/jahreskosten haben wird. über steam finde ich nicht schlimm, dann wird es mehr anhänger finden aber ich würde lieber wenns denn besser als PR1 wird auch 40€ blechen

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ideally it will look like CoD4

Wer redet hier von COD4 Style Gameplay. Es soll nur aussehen wie COD4 ;)

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Was mit dieser engine ja eine gewagte aussage ist :whistling:

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Was mit dieser engine ja eine gewagte aussage ist :whistling:

Die wird ja stetig weiterentwickelt, wie die source engine.

Wenn man sich die Grafik aus hl2 ansieht und mit der aus L4D, dann merkt man einen nicht zu schwachen Unterschied.

Ich denke bis 2011 wird die engine soweit entwickelt sein, dass die Grafik durchaus den COD4-Standart erreichen kann

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Naja weiterentwickelt schon aber man kann aus keiner alten eine neue machen, da kann ich rum entwickeln was ich will. Irgendwann is die luft raus.

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Naja weiterentwickelt schon aber man kann aus keiner alten eine neue machen, da kann ich rum entwickeln was ich will. Irgendwann is die luft raus.

Das ist natürlich richtig.

Zu bedenken ist trotzdem, dass das PR-Team über ein kleines oder garkein Budget verfügt.

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Damn, ich weiß, dass es bis vor kurzem einen Link auf der 0.8er gab :( Spearheads File-Ordner auf dem PR Server.

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