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TheBullet

Steam

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http://steamcommunity.com/games/SteamWorkshop/announcements/detail/208632365253244218

 

Removing Payment Feature From Skyrim Workshop
 
We're going to remove the payment feature from the Skyrim workshop. For anyone who spent money on a mod, we'll be refunding you the complete amount. We talked to the team at Bethesda and they agree.

We've done this because it's clear we didn't understand exactly what we were doing. We've been shipping many features over the years aimed at allowing community creators to receive a share of the rewards, and in the past, they've been received well. It's obvious now that this case is different.

To help you understand why we thought this was a good idea, our main goals were to allow mod makers the opportunity to work on their mods full time if they wanted to, and to encourage developers to provide better support to their mod communities. We thought this would result in better mods for everyone, both free & paid. We wanted more great mods becoming great products, like Dota, Counter-strike, DayZ, and Killing Floor, and we wanted that to happen organically for any mod maker who wanted to take a shot at it.

But we underestimated the differences between our previously successful revenue sharing models, and the addition of paid mods to Skyrim's workshop. We understand our own game's communities pretty well, but stepping into an established, years old modding community in Skyrim was probably not the right place to start iterating. We think this made us miss the mark pretty badly, even though we believe there's a useful feature somewhere here.

Now that you've backed a dump truck of feedback onto our inboxes, we'll be chewing through that, but if you have any further thoughts let us know.
Bearbeitet von Raffi_M
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Naja, Gabe hat das ja angekündigt. Ich glaube er wusste nicht einmal genau was seine Firma vor hat.

Aber als Bigboss ist man ja eh den Aufsichtsräten und CEO unterlegen....

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Gast

Valve hat die Bezahlmods nur bei Skyrim zurück gezogen. Die werden es sicherlich bei einem anderen Spiel nochmal versuchen. Also kein wirklicher Grund zur Freude.

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Solange es kein TES, Fallout, etc., sprich eine Spielereihe mit alter, etablierter modcommunity ist, soll es mir egal sein.

Wobei dich sich mit Skyrim ja echt das schlimmste Spiel bzw. die wohl größte, älteste community die sie nehmen konnten. Der shitstorm war ja vorprogrammiert, aber ob der woanders solche Ausmaße angenommen hätte...

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Das Problem dass ich hier sehe, auch wenn Valve jetzt den Schwanz eingezogen hat, dass die Idee jetzt im Raum steht. Und daher sicherlich irgendwann in der ein oder anderen Form wieder (und wohl auch anderen, geldgierigen Firmen) wieder aufgegriffen wird.

The damage is done.

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Naja, Gabe hat das ja angekündigt. Ich glaube er wusste nicht einmal genau was seine Firma vor hat.

Aber als Bigboss ist man ja eh den Aufsichtsräten und CEO unterlegen....

Gabe Newell ist CEO von Valve.

Aber sehr gut, dass sie es jetzt zurückgenommen haben. Gute Gaming-Nachricht um den Tag zu beginnen.

Bearbeitet von R.est I.n H.ell
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Naja, Gabe hat das ja angekündigt. Ich glaube er wusste nicht einmal genau was seine Firma vor hat.

Aber als Bigboss ist man ja eh den Aufsichtsräten und CEO unterlegen....

Gabe Newell ist CEO von Valve.

Aber sehr gut, dass sie es jetzt zurückgenommen haben. Gute Gaming-Nachricht um den Tag zu beginnen.

Urgh, stimmt.

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but stepping into an established, years old modding community in Skyrim was probably not the right place to start iterating. We think this made us miss the mark pretty badly, even though we believe there's a useful feature somewhere here.

das sind doch die wichtigen Passagen !!!

Bearbeitet von renesweb74
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Ziel erreicht. Mods bleiben vorerst weiter umsonst.

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