oOduffyOo 195 Melden Geschrieben 26. Februar 2015 Hi everyone, The beta release for update 1.2 is rapidly approaching and I have some more details to share in this week’s update. First let’s look at some more details on the Wings functionality – Wing Beacons. Player wings exist to enable cooperative game play. One of the neat features wings use to support this notion is the wing beacon. This nifty little device allows you to send a signal from normal space into the system’s super cruise environment. Your wing will be able to see the signal - regardless of distance - as long as they are in super cruise in the system; they can use it just like a wake and drop down to your location. The wing beacon also leaves the door open for future updates to trigger game events from it, such as distress calls to nearby Commanders and AI ships for example. But right now it makes all the difference when you drop into your wing’s system; with a simple flick of a switch, your team members will be able to instantly lead you to their position. Wings also brings an overhaul for comms. The most obvious change is the ability to transmit open broadcasts. Such text messages will now be received by all ships nearby. Of course, you can toggle your ship’s ability to receive such broadcasts at will. We’ve also popped in some text line syntax, allowing you to /T talk directly to the ship you’ve targeted, /R respond to the ship that last talked directly to you, as a well as /W talk to your wing. When you join a wing, you will by default send communications to them, but you can quickly toggle this option when you type your message. Another change related to comms is that commanders docked in starports will now remain on your contact list so you can chat with them while docked. Another aspect we’ve looked into is the operating costs on ships, so in 1.2 we’ve performed a balance pass on repair costs. This change should really help Commanders make profit from combat roles: as long as they don’t die, their repair costs should not eat away all of the profit they might be making from bounties and the like. Balancing the various economies and risks in the game is an ongoing affair, so this probably won’t be the last change we make, but we believe lowering repair costs is on the safer side, so it’s a good candidate to test out and bed in first. We’ve also added a cool new feature for people with damaged modules. We’re activating diagnostics repair-reboot functionality on all ships. Whilst still not a match for an automatic field-maintenance module, this function allows a ship to reboot and jury-rig completely broken modules, getting them back up and running at a couple of percent health. Of course, there’s a cost: for every percent of health repaired, another, healthier module will be stripped of double this amount as components are cannibalised. For people wanting to take screenshots or look at their own ships we’re also unlocking a debug camera. This allows you take limited control of the camera outside of your ship. This isn’t a gameplay camera and is purely a debug function to allow players to see their ship. Looking beyond the 1.2 release we have the Mac beta, still scheduled for the end of March. Beyond that we have the 1.3 update and we’ll share more information on that update ‘soon’. Thanks Michael OH YEAH
Poow 893 Melden Geschrieben 26. Februar 2015 "they can use it just like a wake and drop down to your location." Hoffe nur sie haben die wakes gefixt, sodass man die vernünftig aufschalten kann wie Navbeacons mit Geschwindigkeitskontrolle.
oOduffyOo 195 Melden Geschrieben 26. Februar 2015 Davon geh ich jetzt mal aus sonst würde das ja alles keinen Sinn machen
oOduffyOo 195 Melden Geschrieben 27. Februar 2015 Beta ab Dienstag für Backer und für alle anderen dann 1 Woche später.
Raffi_M 383 Melden Geschrieben 28. Februar 2015 Fotosession mit bigmumu. Ich freu mich schon so auf den nächsten Patch mit den angekündigten Kameraoptionen ... 2
redic 39 Melden Geschrieben 28. Februar 2015 Taugt das Spiel was? Und läuft es auch auf schlechteren Rechnern ordentlich?
bigmumu 546 Melden Geschrieben 2. März 2015 ja es taugt und läuft wunderbar auf älteren maschienen. radeon pro + sweet fx
oOduffyOo 195 Melden Geschrieben 3. März 2015 Wer hat dann heute alles Lust mal 1.2 anzutesten und einen Wing zu bilden ?
Poow 893 Melden Geschrieben 3. März 2015 Schon bekannt wann es kommt? Bin heute Abend auf jeden Fall dabei
oOduffyOo 195 Melden Geschrieben 3. März 2015 Noch nichts bekannt aber gegen Abend sollte es laufen. Ich stell mich schon auf viele Verbindungsprobleme, Winglags und CTDs ein
Keldysh 560 Melden Geschrieben 3. März 2015 (bearbeitet) ja es taugt und läuft wunderbar auf älteren maschienen. radeon pro + sweet fx @bigmumu: Wie ist Deine Konfiguration für die Interfacefarben!? Gefällt mir ganz gut. Habe mich damit auch schon probiert, hat bei mir aber nie anständig ausgesehen. ps.: Man möge mir sagen wie ich das Bild in einem Spoiler stecke. Dann nimmt das nicht so viel Platz ein. Ok, hab's gerafft Bearbeitet 3. März 2015 von Keldysh