Cpl.Basti 1488 Autor Melden Geschrieben 28. Juni 2013 Neues update. Hello and welcome to StarMade, this update contains a very special feature. It's now possible for server to modify their BlockConfig, and make their universe even more custom. Custom block configuration Server admins can now modify the BlockConfig.xml (either by hand or the modding tool), and it will automatically be downloaded by all clients that connect to the server. To safe bandwidth, a caching system is in place, and the file will only be downloaded if it is not the default config, or if the already cached file is different. This way, servers can make their own economy. I will change the default values in the future to values I experience on servers. This way the balancing progress for the vanilla configuration will go much faster, since every modded server basically helps in testing. Navigation Filter The navigation panel can now be filtered by object type. Asteroids are switched of by default. Fixes & Improvements - only one player in a ship will pick up items - fixed exploit where not all items were removed when selling multiple stacks on quantity - fixed exploit where item could be picked up by multiple players at the same time - fixed bug where sounds from objects (like shops) in other sectors would be played - integer overflow protection for item count - fixed exit point source of astronauts to the block that was entered - redesigned login process to deligate starmade site authentication to an unsynched thread so no lag-spike would happen on login - escape will now close any open panel and only enter the main menu if there is no more panel open - fixed bug where graphics of removed objects would remain for a while - fixed sun sector shader and damage - added warning when taking damage from sun - fixed a few typos in tutorial - cleaned up client entity object calculation to be more robust (beams, etc... not working) - fixed flare functionality Thanks for playing StarMade, - schema
Sergio 4302 Melden Geschrieben 28. Juni 2013 Klasse. Hatte 44k gelbe Hüllensteine und wollte nur 9k verkaufen. Also rechtsklick auf den Stack im Inventar, 9000 eingegeben und den 9k Stapel ins sell Fenster geschoben, verkauft und nu sind die restlichen 35k Steine auch weg. Und Ship Cores gibt es immernoch keine!
Volmat 55 Melden Geschrieben 28. Juni 2013 (bearbeitet) .. Und Ship Cores gibt es immernoch keine! haste garkeine mehr? zu Not könnteste ein kleine Gammelschiff bauen dann Saven und neu bauen usw. und dann halt wieder abbauen Junge junge ist meine Rechtschreibung heut wieder fürn Arsch -.- Bearbeitet 28. Juni 2013 von Volmat
Sergio 4302 Melden Geschrieben 28. Juni 2013 Na ohne Ship Core kann ich ja nichma n Gammelshiff bauen.
Sergio 4302 Melden Geschrieben 28. Juni 2013 Worin besteht eigentlich der Unterschied zwischen den einzelnen Missiles?
Angstman 1394 Melden Geschrieben 28. Juni 2013 aufs ziel aufschaltbare lenkraketen (alles auf ein ziel bw schiff), fire and forget missiles (immer auf die nächstliegende hitzesignatur, gegen mehrere ziele gleichzeitig), gerade aus fliegende, nicht lenkende raketen gegen stationäre ziele
Sepsis 588 Melden Geschrieben 28. Juni 2013 Kann man die Logs ausschalten? Der speichert jeden einzelnen Block den man setzt im Log ab. Eh warum? Da kommen schnell 100mb Logfiles zusammen. Vielleicht kennt sich ja hier einer aus.
Krockeschinski 1765 Melden Geschrieben 28. Juni 2013 Kann man die Logs ausschalten? Der speichert jeden einzelnen Block den man setzt im Log ab. Eh warum? Da kommen schnell 100mb Logfiles zusammen. Vielleicht kennt sich ja hier einer aus. Den ordner wo die logfiles gespeichert werden auf schreibgeschützt setzen?
Sepsis 588 Melden Geschrieben 28. Juni 2013 Der ist schon schreibgeschützt und es funktioniert nicht. :S
Cpl.Basti 1488 Autor Melden Geschrieben 28. Juni 2013 Achja. gab schon wieder nen neuen Patch StarMade 0.09375: Critical bugfix & updated textures Hello and welcometo StarMade, due to an optimization to gel rid of lag for others when people are joining servers, the authentication system got broken, as in, fully ignored. This led to some serious problems with in-game security. Admins should immediately update their servers! But there is also something new in this update. Beetlebear updated the textures: New Ice, Earthlike, Marslike, Purple and Sand planet textures. I've also redone the minerals in a higher resolution ( 2x higher than last time ) and also to match the new master pattern designed for organic textures ( the planet textures ). I've also updated the lava with better coloring and a slightly less busy pattern/animation, check it out! There is also an easter egg, but I'm not going to tell anyone Also, a little bug causing stacks of items to vanish if a higher number then one stack is sold is fixed. The update is uploading right now and should be available shortly! Thanks for playing StarMade, - schema
Sergio 4302 Melden Geschrieben 29. Juni 2013 Will mich diese Game verarschen? Habs jetzt mal die ganze nacht laufen lassen, damit sich vlt mal was in den Shops tut, aber nix da ... Bleibt wohl nur n restart ...
MasterOhh 9 Melden Geschrieben 29. Juni 2013 Kann es sein das mit dem neuen Patch die Steuerung im Raumanzug verbugt ist? Mit der Maus kann ich mich nicht mehr in alle Richtungen drehen, sondern nur um so einen imagnären Fixpunkt herum, bis auf einen unsichtbaren Anschlag, dann geht nicht weiter. Rotieren geht auch nicht mehr. Die Kontrollen im Schiff und im Baumodus sind noch so wie vorher.
SergejFaehrlich 504 Melden Geschrieben 29. Juni 2013 Ich hab mittlerweile das Creditlimit erreicht Und seit dem neuesten Patch stellen sich meine Waffenslots ständig um
Sergio 4302 Melden Geschrieben 29. Juni 2013 2 Piratenstationen gelootet - 1,1 Mrd Credits. Was stell ich jetzt nur mit der Kohle an?