oOduffyOo 195 Melden Geschrieben 26. März 2015 Wer bock hat auf nen richtigen knackigen Schwierigkeitsgrad, sollte sich mal die Proper Hardness Mod anschauen. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408706691&searchtext=proper+hardness Configurable difficulty overhaul mod, workers must go to work, traffic takes much longer to despawn, fire spreads a lot more, buildings level up sensibly, extra panel which displays exactly what you need to level a building up, adjusted a lot of costs, revamped income system to factor in commute time and happinness, and various other tweaks. You can select different options for each saved city. *Note: Because of the way cims decide to use a vehicle or not, some cims will try to walk to work and fail if they are too far away and there is no public transport. So for now public transport is mandatory with this mod (although cims can walk quite far). Detailed Changes: Added config options. Added a wealth counter to residential buildings, every time a worker leaves for work or to shop it goes down, when the worker succeeds in reaching their destination it goes up. Your tax rate affects the amount it goes up by. Needs to pass a threshhold to level up the building, and the building will get abandoned if it gets too low (will show low land value problem). Income is dependant on the cims working (unemployed cims make no money, that includes those in school). Income is based on cim's happinness, education, commute time, and health. Added commute wait time. This is not the distance cims have to travel but the time they spend waiting (at bus/train stops or in traffic). Click on any residential building to see the wealth level. It will show the (current wealth level) / (wealth level needed to level up) Made it much more likely for fire to spread. Added flooding disaster. New window when you click on buildings to tell you exactly what a building needs to level. Trains now have greatly increased capacity. Low denstiy zoning buffed. Industry produces much more pollution. Made it much harder for traffic to despawn. Made it much harder for Cims taking public transport to despawn. Tripled the number of residents who travel to offices. 25% progression milestone cash reward. Increased construction costs (especially highways, subways, and wonders). Increased maintenance costs by 40%. Greatly increased unlock price and allow 25 tiles. Increased starting funds by 30k. Increased tax rate effect on happiness. Workers were less likely to want to go to work when a lot of cars were out, removed this. Cims live a little longer (more seniors in your city), this should also have the benefit of having less spiky death spike
Sexytime1604 47 Melden Geschrieben 4. April 2015 So ruhig hier. Erster Ansturm von Euphorie verflogen oder wat?
Terpo 63 Melden Geschrieben 4. April 2015 Komm gar nicht zum spielen, ... bin ständig nur im Workshop am abonnieren ^^ Hatte vor paar Tagen mal eine neue Stadt mit Proper Hardness angefangen. Die Mod im schweren Modus ist echt abartig hart. Hatte einige Versuche jedes mal nach einigen Stunden aufgegeben. Kam einfach auf keinen grünen Zweig. Im normalen Modus, wo die Gebäudekosten nicht geändert werden, geht es auf jeden Fall ganz gut.
Dayjay 796 Melden Geschrieben 6. April 2015 Meine Züge fahren nicht mehr aus meiner Map raus. Die bleiben am Map Rand stehen bis die dann verschwinden weil sie zu lange unterwegs waren. Ging die ganze Zeit gut bis ich gerade mein Savegame geladen habe. Hilfe? In meine Stadt kommen noch Züge rein, nur halt raus nicht mehr. http://i.imgur.com/R1Ztohw.jpg Edit: Okay, laut Reddit bin ich nicht der einzige. Man kann aber wohl nichts dagegen machen außer regelmäßig Gleise entfernen und neu legen.
c4m3l 128 Melden Geschrieben 7. April 2015 (bearbeitet) Selbes Problem hier. Benutze den selben Workaround. PS: Passt mit dem mod "Traffic++" auf, der produziert ziemlich üble Fehler (u.a. Grafikfehler, Fehler mit der Spielgeschwindigkeit, Fehler beim Laden von Savegames). Deinstallieren kann man ihn nicht, wenn man die aktuellen Savegames behalten möchte. Funktionierte anfangs super aber produziert seit ca. 1 Woche oben gennante Fehler. Soltet ihr das selbe Problem mit dem Mod haben: Inhaltemanager - Mods - Traffic++ - Ghostmode aktivieren (unten links) Bearbeitet 7. April 2015 von c4m3l
Bronko 43 Melden Geschrieben 7. April 2015 Hab gestern genau das selbe Problem festgestellt. Sie stauen sich irgendwo außerhalb meines Sichtfensters und halten alle Züge bis tief in meine Stadt auf. Gelegentlich fährt der Stau zwei bis drei Züge weiter, dann hält aber wieder alles an.
Sergio 4302 Melden Geschrieben 7. April 2015 Lokführerstreik. Dieses Spiel ist einfach zu realistisch. 1
Tunnelratte 97 Melden Geschrieben 7. April 2015 Ich hatte das gleiche Problem,hab das so gelöst,Personenzüge fahren bei mir nen Kreislauf durch die Stadt sind aber NICHT an das schon vorhandene Netz angeschlossen.Hab nur den Frachtverkehr dran angeschlossen.Beide Strecken verlaufen seperat. Bis jetzt klappt das.
Dayjay 796 Melden Geschrieben 7. April 2015 Patch ist da, Fixed: disappearing custom assets should now show normally Modding: assembly version should now be ignored when loading a map Misc: Embedded mod information to save games (to help debugging and for future improvements) Asset editor: fixed an issue where dragging/rotating props may conflict Asset editor: fixed user-made LOD model getting overwritten by a generated one in some cases Asset editor: fixed problems sometimes occurring when rescaling models in the import window Localization: German loading tips improved Warning text added when enabling a mod Save to cloud box now remain checked if the loading was performed from a cloud save Japanese garden for everyone Added command line parameter "-limitfps x" to set a target fps Mac/Linux: Fixed custom assets not loading due to an invalid PNG format. Mac: Removed menu bar & docks in fullscreen mode Asset Editor: the default size of assets created from templates now matches the template size if loading props Asset Editor: fixed a case where the default textures may get corrupted and require to restart the game Asset Editor: already placed props can now be moved around and rotated in place (respectively using the left and right mouse click) when no tools are selected Asset Editor: fixed cases where LODs may not rotate with the building in the import panel Steam workshop: Steam fixed the workshop not being showing when in offline mode in the latest Steam client release (24 Mar) Locale: added LOADING text Misc: fixed a case where command line arguments may conflict Misc: removed an invalid key binding option Misc: Added screenshot shortcuts to rebindable input (default is F12 for normal screenshot and shift+F12 for hi-res screenshot, also local screenshots now go to gameUserFolder/Screenshots) Steam screenshot feature is untouched and still the preferred method to take screenshots Misc: Info views panel added to the Escape chain so the last Escape press will close the info views now Misc: Save map does not show builtin and workshop maps any longer UI: Fixed arrows sprites not showing feedback when interacted with UI: Fixed color picker color not displaying in the right color space No more duplicate name error for identical names coming from different packages Paths can not be built inside elevated roads anymore Elevated roads can now be upgraded or changed direction if one-ways .ccs files displayed in red can now be selected in the load panel when trying to recover a failed save (when a save fails and attempt to preserve itself generating a .ccs file) French localization improved General audio improvements (should help address the sound stuttering issue with some sound cards) Kein Fix für das Zug Problem.
c4m3l 128 Melden Geschrieben 7. April 2015 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=420500168 One-Way Street Arrows Abonniert BESCHREIBUNG Adds big green arrows over one-way streets so it's easier to see which way they go. Updates in real-time as you build one-way roads and change road directions. A toggle button to turn the arrows on and off is located in the roads panel to the left of the "Toggle Snapping" button.
K98 143 Melden Geschrieben 8. April 2015 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=421719618
Keldysh 559 Melden Geschrieben 8. April 2015 Habe heute ein Video von einer SimCopter-Mod gesehen. Ist leider noch nicht draussen, sieht aber sehr vielversprechend aus:
Bronko 43 Melden Geschrieben 8. April 2015 Bekommt jemand die Büro-gebiete zur maximalen Stufe hochgezogen? Meine Bürodistrikte haben bis zu drei Viertel des letzten Balkens voll. Mehr bekomm ich bei aller Anstrengung nicht hin. Wenn ich mit der Maus über den Balken halte, dann heißt es entweder immer dass ich a) mehr Bürger bilden soll oder B) das gebäude von mehr Dienstleistungen abgedeckt sein muss Die Bildung ist komplett flächendeckend und alle Schulen/Unis sind locker noch 25% unter der max. Kapazität. Die Bürogebiete hab ich mit allen in den Sinn kommenden Dienstleistungen abgedeckt, auch die, die eigentlich nur für Wohngebiete sind. Immernoch kein Anstieg :/ Dicht besiedelte Gewerbe- und Wohngebiete sind dagegen sehr einfach auf max. Stufe zu bekommen.