Master AP 637 Melden Teilen Geschrieben 11. November (bearbeitet) joa keine ahnung ob das wen hier noch interessiert aber ccp arbeitet an einem neuen pc game. Durfte am Alpha playtest teilnehmen und ich bin SEHR begeistert davon. Klar schiffstexturen fehlen noch etc aber es macht spaß. Was ist anders als eve: online? Der fokus liegt auf survival. Schiffe brauchen jetzt treibstoff. Dein Cargoinhalt beeinflust deine geschwindigkeit, wendigkeit, treibestoffverbrauch und sprungreichweite. Wenn du z.B. in einem Asteroidengürtel bist, siehst du nicht alles auf der Übersichtsliste. Spieler hinter Asteroiden/megastrukturen werden nicht angezeigt. Perfekt für Ratting operations. Mehr Systeme: Allein in der Alpha gab es ca 20000 systeme. Laut devs kanne s auf bis zu 2 millionen hochskaliert werden. Blockchain integration: Auch wenns etwas fragwürdig ist, kann man somit echtes geld mit dem Game verdienen. Spieler können ebenso gewisse dinge selber ins game hineinprogrammieren. Ansonsten ist das game recht ähnlich wie eve was die wirtschaft das crafting , mining, pvp, pve betrifft. Es ist quasi Eve 2.0 Hier mal alles was öffentlich schon bekannt ist: The game physics engine now includes things like occlusion Occlusion means if you don't have line-of-sight on [any object], you can't see it on overview, so people can sit in belts behind the biggest rock either mining there or watching visually for prey to warp in. Occlusion also implies you can friendly fire your allies if they are between you and the target so huge blobs and anchoring are dead dead, it's individual piloting all the way down The server operates on 0.25s ticks instead of 1s ticks for more responsive manual piloting and possibility of things like skillshots with lower-tier weapons as opposed to just dread/titan lances Ships use fuel to recharge the capacitor and you have to have a plan to get home or else ask for rescue. Player groups can set up infrastructure to manage fuel where they live, but the universe functionally will feel much larger because you can't just burn around forever, do a bunch of content, and then fly home. PvP implications of capacitor (and thereby fuel) also exist which I'm sure your smart brain can put together. Same for managing your fit and cargo, presumably. Based on everything available publicly, fuel types (for different ship sizes and purposes) will probably be locked to F2P vs Omega ala EVE but nothing concrete on that. Implementation of all of the above means multiboxing is basically dead in the grave, gone, by design A huge list of things that morons continue to leak in public Discords that I will not repeat, where your response will vary anywhere from "oh that's neat" to "what the literal fuck" Following the above statement, the whitepaper talks about the default state of the universe and its geography (i.e. when not maintained) as DEATH AND DECAY, so let your imagination go wild on that one Hier ein reddit thread für interessierte, einfach bissl die comment section durchkämmen da gibts paar gute einsichten, will selber nicht allzuviel posten wegen der NDA Ok noch ein kleines update, hab gerade was tolles erfahren kann es aber natürlich hier nicht posten, aber möchte euch auf die PC gamer 2025 most wanted show am 5. Dezember verweisen :D:D:D Bearbeitet 11. November von Master AP 2 Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...