Offizieler BF1942 1.4 Patch!
Endlich! Der Battlefield 1942 Patch 1.4 ist released. Ihr solltet aber mit der Installation noch ein wenig warten, weil es im Moment noch kaum Server mit der aktuellen Version gibt. Die Download-Mirrors werden derzeit auch noch sehr stark überlastet sein. Sobald ihr den neuen Patch heruntergeladen habt, könnt ihr ja mal eure Meinung in den Kommentaren preisgeben.
Zitat
==================== Battlefield 1942(tm) v1.4 Read Me File
June 9, 2003
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Patch 1.4
NETWORK/SERVER
New Features -Improved CRC content checking which allows the server administator the option to include client side modifications but still block client side cheats. -Added ability to reserve slots with a password. -Added spawn points for some airfields.
CLIENT FIXES
New Features -The console command Soldier.CameraShakeFactor 1.0> toggles the camera shake in 1st person on/off.
-Two new weapons replacing earlier weapons used in the game -Type 99- Japanese Assault rifle -DP 1928- Russian Assault rifle
Improvement of game feeling -Slight delays when turning, jumping and pulling out new weapons for a smoother and tighter experience. -Recoil animations changed. -Improved Death Cam: can now be configured to disable `Reveal Killer' mode.
Gameplay Fixes -AA Guns do not cause splash damage when hitting sandbags. -Mines now detonate when vehicles go in reverse over them. -Infantry can now aim a full 180 degrees up and down in the 1st person view. -Camera shakes when firing weapons mounted on vehicles. -A pixel added to the center of the cross hair (server option). -Disabled ability to repair land-based vehicles in hangars. -Rear gunner for Stuka/SBD/Ai-chi-val now have cross hair. -Default mouse sensitivity raised for air controls. (You need to revert to default input settings once for this to take effect.) -Added friendly mine indicators to HUD and mini-map. -Increased bayonette damage to cause instant kill. -Machine guns on Japanese destroyers don't run out of ammo anymore. -Deviation time goes back to normal after running faster. -Archival in Wake Island CTF spawns in with full health again. -Less damage to planes from stationary machineguns. -Road to Rome bombers re-balanced.
Graphical Improvements -New and improved parachute landing animation in 1st person view. -Lightmaps on ships implemented. -Increased visual effect for AA-gun airplane hits. -Improved hit particle effect when shooting at infantry. -Road to Rome british soldiers get the Sten Gun. -Faulty Defgun death effect fixed. -Fixed a bug with B17 flaps that caused them not to appear on clients. -Bazooka/Panzerschrek smoke trails changed.
Optimizations -Improved precaching when loading maps, reducing stalls when new objects are loaded in during game.
Menu -Scoreboard now shows current server's name, IP address and Map name. -Scoreboard now lists player ID for all players. -Buddylist is now saved to profile and retained between maps. -Text messages and kill messages from buddies are color coded green.
Viel Spaß damit!
Update:
Mit der Veröffentlichung des Patches 1.4 für BF1942 sind auch gleichzeitig Updates für den Windows & Linux Server online gestellt worden. Bei der Linux-Version handelt es sich jedoch leider immernoch "nur" um eine Beta Version. Des Weiteren wurde auch eine öffentliche Beta-Version vom BF42 Map Editor BattleCraft42 released. Dazu gibts auch gleich eine Sample-Map.
sind auch schon viele server da!!
mal gucken was die anderen neuerungen bringen, hört sich aber alles ziemlich gut an.
laufen die mods problemlos oda muss man sie neu über die 1. 4er version installiern oder schlechtenfalls auf ein patch für so manchen mod warten. . . . . .
Bei DC schiesen sich bei mir die Flugzeuge selber ab (F-16) und Eod startet erst gar nicht mehr. Schwere Entscheidung, neu installieren oder auf div. Updates warten
Da muss einfach wieder der eintrag
game. addModPath Mods/ BF1942/Bloodpatch/ rein ,dann Blutet es wieder.
Die vorraussetztung ist natürlich das ihr den MDK Bloodpatch benutzt!!
Die ini,con findet ihr in den Ordner
EA/BF /MODS/BF1942
Mit dem neuen 1. 45er hat man so seine liebe Not. Nach der Installation funktionierten die Mods: SRM9, Battlegroup42(0. 5, 0. 7), EXPWWII, Galactic. . . , Aftermath, usw. nicht mehr. Schade denn ohne diese Mods ist BF1942 einfach zu mager. Nach unzähligen Installationsvarianten und einer Neuinstallation bin ich wieder auf 1. 4, alle alten Mods wieder installiert und das Secret W. o. WW2" ins Regal verbannt. Das gute alte EOD12% +TP12% wurde wieder reaktiviert und läuft prima (auch mit der alten Airbasemap,Corsair gegen Mig17). Fehlt nur noch ein Target Practice für ActionBF 1. 0 dann wäre die Gaudi perfekt.
Danke den super Typen die Ihre Freizeit und Engagement für viele tolle Mods opfern, ohne diese Erweiterungen würde BF42 nur halb so viel Spass machen.
Macht weiter so, ich freu mich schon auf die nächsten Veröffentlichungen. Und jene undankbaren Säcke die sich mit unfairen Äusserungen stark machen sei gesagt, kritisieren ist leicht aber besser machen doch nicht so einfach, was ?